اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پرتره ابریشمی مرلین مونرو با قیمت باورنکردنی ۱۹۵ میلیون دلار فروخته شد.

پرتره اندی وارهول کریستیز


پرتره معروف اندی وارهول از مرلین مونرو با صفحه ابریشمی به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار در حراجی فروخته شد. این بیشترین قیمت برای اثر یک هنرمند آمریکایی است.



تابلوی ‘Shot Sage Blue Marilyn’  که خالق آن اندی وارهول است روز دوشنبه به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار فروخته شد. بنابراین، پرتره نمادین این بازیگر و مدل امریکایی به گران‌ترین اثر یک هنرمند آمریکایی که تا کنون در حراجی فروخته شده تبدیل شد.



تصویر صفحه ابریشمی ۱۹۶۴ مونرو را در نمای نزدیک شفاف – با موهای بلوند، سایه چشم آبی و لب های قرمز – در پس زمینه آبی پررنگ نشان می دهد.



طبق گفته خانه حراج کریستی در نیویورک، این گران‌ترین اثر قرن بیستم به شمار می رود که تا کنون به حراج گذاشته شده است.



کریستیز در بیانیه‌ای این پرتره ۴۰ در ۴۰ اینچی را «یکی از نادرترین و متعالی‌ترین تصاویر موجود» توصیف کرد.



فروش وارهول رکورددار قبلی و یک استاد مدرن دیگر، ژان میشل باسکیا را که تابلوی نقاشی «بی عنوان» یا ‘Untitled’  بود شکست. این تابلو در سال ۱۹۸۲ از چهره ای شبیه جمجمه به قیمت ۱۱۰.۵ میلیون دلار در حراج ساتبیز در سال ۲۰۱۷ فروخته شد.



ده ها نفر از همکاران کریستی در اتاق بودند و تلفن های خود را در دست داشتند و از خریداران احتمالی سفارش می گرفتند.خانه حراج متعلق به فرانسوا پینو، نجیب زاده فرانسوی، در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه گفت که پیشنهاد برنده برای “مارلین” از داخل اتاق انجام شده است.



کریستیز گفت که یک خریدار ناشناس این خرید را دوشنبه شب انجام داده است. زمانی که این حراج در اوایل سال جاری اعلام شد، آنها تخمین زدند که قیمت آن تا ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما