اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برایان کرانستون برای نخستین‌بار روی صحنه تئاتر

بازیگر سرشناس سینمای ‌آمریکا با حضور در نمایشی با عنوان «شبکه» برای نخستین بار در بریتانیا روی صحنه نمایش می‌رود.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از بی‌بی‌سی، برایان کرانستون بازیگری که برای ایفای نقش خلافکاری به نام والتر وایت در «برکینگ بد» شهرت یافته است، قصد دارد تا اولین حضور تئاتری خود در بریتانیا را تجربه کند. وی در اقتباسی نمایشی از فیلم «شبکه» محصول دهه ۱۹۷۰ که برنده جایزه اسکار نیز شده است، روی صحنه می‌رود.

 

بازیگر ۶۰ ساله آمریکایی در این نمایش در نقش ادوارد بیل مجری تلویزیونی بازی می‌کند که اعلام می‌کند خودش را روی آنتن خواهد کشت. این پس از آن است که شمار تماشاگران برنامه وی پایین آمده است.

 

یک سکانس مشهور این فیلم زمانی است که او از تماشاگرانش خواهش می‌کند تا وی را تماشا کنند و سرش را از پنجره بیرون می‌آورد و فریاد می‌کشد دیوانه است.

 

این نسخه تئاتری را لی هال نویسنده «بیلی الیوت» نوشته است و این نمایش در ماه نوامبر بر صحنه تئاتر ملی لیتلتون اجرا می‌شود.

 

این نمایش را ایوو فن هوف کارگردانی می‌کند که اکنون بلیت‌های نمایش وی با عنوان «هدا گابلر» کاملا به فروش رفته و این اثر وی با اقبال زیادی روبه رو شده است.

 

مدیر این تئاتر از «شبکه» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طنزهای رسانه‌ای همه تاریخ یاد کرد و تاکید کرد که داستان آن کاملا بیانگر دنیای دیجیتال امروز است.

 

این فیلم در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده و پس از نامزدی در ۱۰ بخش اسکار موفق به کسب ۴ جایزه شد.

 

پیتر فینچ، فی داناوی و بئاتریس استرایت برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و زن و بازیگر نقش مکمل زن اسکار شدند و پدی چایفسکی برنده اسکار برای فیلمنامه اوریجینال شده بود. بئاتریس استرایت در این فیلم، تنها ۵ دقیقه و دو ثانیه حضور داشت که کوتاه‌ترین نقش برنده اسکار بوده است.

 

به گفته مدیر این نمایش، فن‌هوف از سال‌ها پیش با کرانستون برای بازی در این نمایش صحبت کرده بود.

 

کرانستون علاوه بر همه موفقیت‌های سینمایی و تلویزیونی یک جایزه تونی در سال ۲۰۱۴ برای ایفای اولین نمایش تئاتری خود در برادوی در نمایشی از رابرت شنکان با عنوان «همه راه» دریافت کرد. او سال پیش برای «ترومبو» نامزد اسکار نیز بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما