اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تجلیل از آریان منوشکین، هنرمند برجسته تئاتر فرانسه در آلمان

 

 

 

آریان منوشکین، یکی از مهمترین کارگردان‌های تئاتر فرانسه، بالاخره در فرانکفورت جایزه گوته سال ۲۰۱۷ را دریافت کرد.


منوشکین، بانوی ۷۸ ساله تئاتر فرانسه، از نیم‌قرن پیش مدیریت تئاتر دو سولی را به عهده دارد؛ یکی از مهمترین پایگاه‌های هنر تئاتر در فرانسه، که هم اعتبار هنری و هم تعهد سیاسی آن زبانزد همگان است.

 

خانم منوشکین تئاتر سولی را در سال ۱۹۶۴ به همراه عده‌ای از هنرمندان تئاتر با شور و شوق فراوان و بر پایه‌هایی دموکراتیک بنیاد گذاشت. شهر فرانکفورت جایزه بزرگ خود را به نام یوهان ولفگانگ گوته به خاطر نقش برجسته منوشکین در صحنه تئاتر بین‌المللی به او اهدا کرد.

 

خانم منوشکین، که در حال حاضر در ژاپن اقامت دارد، در مراسم اعطای جایزه حضور نداشت و پیامی ویدیویی به مراسم در کلیسای پاولوس فرستاد. جایزه گوته از ۱۹۲۷ تا کنون هر سال در روز ۲۸ اوت، زادروز شاعر بزرگ آلمان، به یک چهره بزرگ فرهنگی اهدا می‌شود. این جایزه نقدی است و ۵۰ هزار یورو ارزش دارد.

 

یکی از آخرین کارهای صحنه‌ای آریان منوشکین، اجرای نمایش آنا کارنینا، بر پایه رمان معروف لئو تولستوی بود. در این نمایش که در ژوئن ۲۰۱۶ در پاریس به روی صحنه رفت، گلشیفته فراهانی، نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

 

در مراسم گوته 2017 با اعطای نشان گوته از سه زن هنرمند دیگر تجلیل شد: اورواشی بوتالیا، نویسنده هندی، امیلی نصرالله، نویسنده لبنانی و ایرینا شرباکووا، زن تلاشگر حقوق زنان در روسیه.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما