اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سه‌گانه لیمن نمایشِ سم مندس پس از برادوی به لس‌آنجلس می‌رود

نمایش the lehman trilogy



سم مندس کارگردانی که امسال با «۱۹۱۷» درخشید، با یک نمایش موفق در برادوی روی صحنه می‌رود و بعد راهی لس‌آنجلس می‌شود.



به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از ورایتی، نمایش «سه‌گانه لیمن» ساخته سم مندس کارگردان هالیوودی که قبلاً صحنه‌های تئاتر وست‌اند لندن را با موفقیت پشت سر گذاشته، حالا قرار است در فصل نمایش ۲۱-۲۰۲۰ سالن معروف آمانسون در لس‌آنجلس روی صحنه برود.



نمایش‌های برادوی «هیدیز تاون» و «کشتن مرغ مقلد» هم به این نمایش ملحق می‌شوند تا در این فصل در این سالن روی صحنه بروند.



چهار نمایش دیگر محبوب هواداران یعنی «اوان هانسن عزیز»، «بینوایان»، «خیلی مغرور نیستم» و «از دور بیا» که برنده جایزه تونی شده‌اند نیز به جمع نمایش‌های این تئاتر می‌پیوندند.



نمایش مندس که از ۲۰ اکتبر روی صحنه می‌رود، داستان خانواده ثروتمند لیمن را در ۲ سده دنبال می‌کند و کسب‌وکار آن‌ها را به تصویر می‌کشد. این موفقیت در ابتدا نمادی برای رویای آمریکایی بود اما در نهایت تهدید به نابودی آن می‌کرد.



مایکل ریچی مدیر هنری تئاتر آمانسون گفت: نمایش حماسی زیبا و خیره‌کننده سم مندس برنده جایزه اسکار از جمله پیشنهادهای امسال ما خواهد بود. این نمایش لندن را مانند توفانی به تسخیر خود درآورد و وقتی در ماه مارس در برادوی روی صحنه برود همین کار را انجام خواهد داد. بنابراین بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم این شاهکار را در لس‌آنجلس هم به نمایش بگذاریم.



وی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که ۲ نمایش بزرگ دیگر هم داریم که نخستین بار در آمانسون روی صحنه می‌روند.



ریچی اشاره به نمایشنامه اوریجینال آناییس میچل و ریچل چاوکین یعنی «هیدیزتاون» داشت که داستان یک افسانه از یونان باستان را روایت می‌کند و توانست در جوایز تونی سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین نمایش موزیکال را از آن خود کند. دیگر نمایش هم «کشتن مرغ مقلد» اثر ارون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده جایزه اسکار است که توسط بارتلت شر کارگردان برنده جایزه تونی کارگردانی شده است.



نمایش «سه‌گانه لیمن» از ۲۰ اکتبر تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ روی صحنه این تئاتر می‌رود.

 

ترجمه از مهر

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما