اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چرنوبیل رکورد امتیاز کاربران برای یک سریال را زد

سریال چرنوبیل

مینی سریال جدید شبکه HBO که پنج هفته پیش پخش آن شروع شد بالاترین امتیاز کاربران را برای یک سریال دریافت کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سریال چرنوبیل که درباره بدترین فاجعه هسته‌ای تاریخ ساخته شده رتبه نخست را در رده‌بندی بهترین سریال‌های تلویزیونی در سایت IMDB کسب کرد.

این مینی سریال هم‌اکنون شش روز پس از پخش آخرین قسمتش این جایگاه را به دست آورده است. در همین لحظه (جمعه) «چرنوبیل» امتیاز ۹.۷ از ۱۰ را از رأی 170 هزار کاربر کسب کرده است.

 

تاکنون «چرنوبیل» موفق شده تا سریال‌های «برکینگ بد» از شبکه AMC، «سیاره زمین ۲» از شبکه BBC و «گروه برادران» از شبکه HBO را که هر یک امتیاز ۹.۵ داشتند پشت سر بگذارد. قسمت اصلی «سیاره زمین» نیز امتیاز ۹.۴ و «بازی تاج و تخت» و «شنود» هر یک با امتیاز ۹.۳ پس از سریال‌های یادشده جای دارند. «بازی تاج و تخت» به دلیل امتیاز بسیار ضعیف کاربران به فصل سوم اینقدر سقوط داشته و پیش از آن امتیاز 9.6 را رقم زده بود.

 

آخرین قسمت از سریال ۵ قسمتی چرنوبیل یکشنبه سوم ژوئن در شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفت. این سریال حادثه‌ای را که روز ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ رخ داد تصویر می‌کند و از انفجار وسیع قدرت هسته‌ای در اوکراین که موجب شد تا مواد رادیواکتیو در همه بلاروس، روسیه و اوکراین منتشر شود و حتی تا دامنه‌های اسکاندیناوی و غرب اروپا را دربرگیرد، نشان می‌دهد.

 

خالق این سریال که نویسنده و تهیه کننده آن هم بوده کریگ مازین است و کارگردانی آن را جوآن رنِک کارگردان «برکینگ بد» انجام داده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما