اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فراخوان ارسال چکیده ی مقالات به سمینار «بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات»

 

همایش هنر و ادبیات خانه‌ی هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای برنامه های تعریف شده‌ی خود در سال جاری سمینار «*بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات*» را برگزار می‌کنند. این اقدام زمینه ای برای بررسی و تبیین دیدگاه های استادان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه­­­­های مختلف و ادامه‌ی مطالعات شهری با نگاهی بینارشته ای است. محورهای سمینار با رویکردهایی جامعه شناسی، ادبیات، نشانه شناسی، هنرهای شهری و .... درصدد بازاندیشی و طرح پرسش‌هایی از این قبیل است: در آثار مرتبط با این حوزه چه تصویرها و تصورهایی از شهر وجود دارد؟ چه فرایندها و فن‌هایی در بازنمایی فضاهای شهری به کار گرفته شده است؟ این فرایندها سبب چه دگرگونی‌هایی در اصلاح سبک زندگی شهری شهروندان شده است؟ تبلیغات محیطی، تبلیغات فرهنگی و روش‌های آن چیست؟ و....



بدین وسیله از تمامی علاقه مندان و پژوهشگران ارجمند دعوت می‌شود با مشارکت و ارسال مقاله بر غنای آن بیفزایند.

*محورهای سمینار*:
 • مطالعه جامعه شناختی بازنمود شهر و زندگی شهری در هنر و ادبیات.
 • نشانه شناسی شهر و زندگی شهری درآثار هنری و ادبی.
 • گونه شناسی بازنماییِ شهر در ادبیات و هنر.
 • مطالعه هم حضوری و هم نشینی هنرها در شهر.
 • مطالعه تطبیقی و بینارشته ای هنرهای شهری.
 • اسطوره و شهر: شهرهای اسطوره ای و اسطوره های شهری.

خواهشمند است چکیده مقالات در فرمت Word همراه با مشخصات کامل ارائه دهنده به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شود.

 مقالات پذیرفته شده در کتاب چکیده‌ی مقالات سمینار و گزیده‌ای از مقالات همایش پس از تصویب هیئت علمی به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
*مهلت ارسال چکیده‌ها: ده تیر ۱۳۹۱***

*محل برگزاری*: خانه‌ی هنرمندان ایران؛ تهران، خیابان طالقانی، بعد از ایرانشهر، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، سالن استاد جلیل شهناز.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما