اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

انجمن بازیگران امریکا برندگان خود را شناخت!

 

 

کم‌تر از 24 ساعت پیش، مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران امریکا برگزار شد و در بخش سینمایی، «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» جدیدترین ساخته مارتین مک‌دونا جوایز اصلی را درو کرد. اما بخش تلویزیون، با غافلگیری‌های بیش‌تری همراه بود؛ از نادیده گرفتن سریال محبوب «قصه ندیمه» گرفته تا برد جایزه بهترین بازیگر مرد توسط الکساندر اسکارسگارد که رقیب اصلی‌اش در این رشته، رابرت دنیرو اسطوره بازیگری بود. فهرستی از غافلگیری‌های جوایز انجمن بازیگران امریکا در سال 2018 را در ادامه بخوانید.


غافلگیری مثبت: «این ما هستیم» (ان بی سی)

نمی‌توان کتمان کرد که رقابت در این رشته یکی از دشوارترین‌ها بود. همه نامزدها به نحوی لایق دریافت جایزه بودند. در حالی‌که سال گذشته، «چیزهای عجیب‌تر» شگفتی‌ساز شد، جوایز انجمن بازیگران امسال برای شبکه ان بی سی غافلگیری تازه‌ای به همراه داشت. آخرین‌باری که یکی از شبکه‌های غیر کابلی موفق به دریافت جایزه انجمن شد به سال 2006 بر می‌گردد؛ زمانی‌که «آناتومی گری» به نمایندگی از شبکه تلویزیونی ای بی سی تقدیر شد.

 

غافلگیری منفی: «چیزهای عجیب‌تر» (نتفلیکس)

حالا که صحبت از «چیزهای عجیب‌تر» شد نباید فراموش کرد محصول نتفلیکس به رغم کسب نامزدی در چهار رشته، دست خالی مراسم دیشب را ترک کرد. نه دیوید هاربور و میلی بابی براون و نه تیم بدلکاری و گروه بازیگری این سریال نتوانستند حتی در یک مورد، نظر مثبت رای‌دهندگان انجمن بازیگران را به خود جلب کنند.

غافلگیری مثبت: کلر فوی برای بازی در «تاج و تخت»

 

درست است که فوی با ایفای نقش ملکه الیزابت جوان، در فصل جوایز پارسال پیشتاز بود اما تا آن زمان، هنوز «قصه ندیمه» از شبکه هولو (آوریل گذشته) پخش نشده بود. الیزابت ماس تا اینجا پیشتاز فصل جوایز امسال بوده و بعد از کسب جایزه تلویزیونی امی، دو هفته پیش هم با دریافت جایزه گلدن گلوب بار دیگر مدعی بودنش را به اثبات رساند. از آن‌جایی که قرار است فصل دوم «قصه ندیمه» از 25 آوریل روی آنتن برود، این دو بازیگر سرشناس احتمالا در دور بعدی جوایز امی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. 

 

غافلگیری مثبت: «ویپ / معاون رییس جمهور» (اچ بی او)

 

واقعیت این است که با رکوردشکنی در جوایز امی، اهدای جایزه به «ویپ» غافلگیری محسوب نمی‌شود. اما گروه بازیگری این کمدی سیاسی برای اولین بار بالاخره موفق به دریافت جایزه انجمن بازیگران امریکا شده و این در حالی است که در دوره‌های قبلی، چندین مرتبه به عنوان نامزد در این رشته حضور داشت. جولیا لویی دریفوس هم که برای سومین بار جایزه بهترین بازیگر را برد تا «ویپ» با دستیابی به دو جایزه مهم، مراسم دیشب را ترک کند.

 

غافلگیری منفی: «GLOW» (نتفلیکس)

 

این سریال کمدی که داستانش در صحنه کشتی سال‌های دهه 1980 می‌گذرد با کسب چهار نامزدی برای گروه بازیگری، بدلکاران و دو ستاره‌اش الیسون بری و مارک مارون، یکی از مدعیان مطرح مراسم دیشب بود که به کل نادیده گرفته شد و دست خالی به خانه بازگشت. اگرچه، تاریخچه انجمن بازیگران امریکا نشان می‌دهد معمولا زمان می‌برد تا سریال‌های جدید با اقبال روبه‌رو شوند.

 

غافلگیری مثبت: الکساندر اسکارسگارد، «دروغ‌های کوچک بزرگ» (اچ بی او)

 

اصلا شوخی‌بردار نیست! اسکارسگارد در رقابت با اسطوره‌ای مثل رابرت دنیرو («نابغه دروغ‌ها») و بازیگر مطرحی مانند بندیکت کامبربچ («شرلوک») موفق شد جایزه انجمن را از آن خود کند. از سوی دیگر، باز هم جایزه جدیدی به افتخارات خانواده اچ بی او و مینی سریال محبوب «دروغ‌های کوچک بزرگ» اضافه کرد.

 

غافلگیری منفی: «قصه ندیمه» (هولو)

 

عزیزدردانه منتقدان و سریال محبوب فصل جوایز در کمال شگفتی از سوی انجمن بازیگران امریکا به کل نادیده گرفته شد تا یکی از غافلگیری‌عای غم‌انگیز جوایز امسال را رقم بزند. ماس که در رقابت با فوی، جایزه‌اش را واگذار کرد و جایزه بهترین گروه بازیگری هم به «این ما هستیم» رسید و جایی برای تقدیر از «قصه ندیمه» باقی نماند. به واقع، روزهای عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذاریم.

 

غافلگیری منفی: «لیدی برد»

 

در بخش سینمایی، اغلب مدعیان مطرح فصل جوایز و پیشتازان رشته‌های اصلی از سوی انجمن بازیگران تقدیر شدند، جز در یک مورد خاص: «لیدی برد». بعد از «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» این درام کمدی مستقل و اولین فیلم بلند گرتا گرویگ پیشتاز نامزدهای امسال بود. باورش سخت است که این فیلم در هیچ یک از سه رشته موفق به دریافت جایزه نشد. از سرشا رونان گرفته تا لوری متکاف و بقیه عوامل دست خالی به خانه‌های‌شان بازگشتند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما