اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جوابیه خانه سینما به نحوه معرفی فیلم به اسکار

 

 

به گزارش آکادمی هنر، روابط عمومی خانه سینما در پی پرسش‎های خبرگزاری‎ها و روزنامه‎نگاران درباره معرفی فیلم به جشن آکادمی علوم و هنرهای سینمایی توسط خانه سینما با ذکر «دعا برای عزت و سربلندی سینمای ایران» اعلام کرد:

 

«سال گذشته در اردیبهشت ماه طرحی (شورای 9 نفره متشکل از دو فعال عرصه بین الملل یکی از بخش دولتی  یکی از بخش خصوصی، مدیر مجامع و جشنواره های سینمائی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 5 نفر سینماگر ایرانی شناخته شده بین المللی به انتخاب جامعه اصناف سینمائی و یک سینماگر با سابقه روشن به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)  برای بررسی و انتخاب فیلم را پیشنهاد کرده بودیم که آنچه در حوادث اجتماعی سال گذشته  رفت مانع از اجرای آن شد. اینک نیز که کرسی نشینان معاونت سینمائی علاقمند به اداره و اجرای همه چیز توسط دولت (خودشان) هستند، صلاحی و صوابی برای پیگیری طرح یاد شده نیست. از خداوند متعال برای عزت و سربلندی سینمای ایران که به درستی سفیر جامعه ایرانی - اسلامی در جهان بوده است دعا می‌کنیم.»

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما