اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پیشنهاد100میلیونی حجازی برای بازی درفیلم ایرج قادری


در حالی که سرک کشیدن در رقم های نجومی دستمزد بازیگران سینمای ایران در ماه‌های اخیر کم جنجال ساز نبود، افشاگری در خصوص دستمزد عجیب سوپراستار قدیمی دنیای توپ گرد برای حضور در یک فیلم سینمایی خالی از لطف نیست.

 
یک هفته نامه ورزشی نوشت:ناصر حجازی به تازگی خبر از آن داده است که به ایرج قادری برای حضور در یک فیلم، پیشنهادی 100 میلیونی داده بود! شاید در نظر اول مقایسه این پیشنهاد با دستمزد جنجالی سوپراستار سینمای ایران که در تازه‌ترین درخواست خود پیشنهاد 250 میلیون تومانی را مطرح کرده چندان عجیب و نامعقول نباشد اما بخش جالب ماجرا زمانی است که بدانید این پیشنهاد از سوی این فوتبالیست حدود 15 سال پیش مطرح شده است؛ یعنی زمانی که قرار بوده ایرج قادری بعدازانقلاب درنخستین تجربه‌اش به عنوان کارگردان، از چهره‌ای در حد ستاره و فوق‌ستاره استفاده کند تا اثرآبرومندی را خلق کند پس درقدم اول، یکراست به سراغ سوپراستار فوتبال آمده است. ناصر حجازی در خصوص مذاکره این کارگردان با وی گفته است: برای اولین فیلم خود سراغ من آمد، نشستیم و صحبت کردیم. بعد راجع‌به مسائل مالی حرف زدیم و من هم رقم مورد‌نظرم را گفتم. قادری گفت: اما بازیگران سطح اول کشور نصف این مبلغ را ‌می‌گیرند. گفتم من خودم را ارزان نمی‌فروشم چون ممکن است با این کار خودم را خراب کنم. وی در توجیه چنین پیشنهاد عجیبی گفته است: من که نباید ارزان‌فروشی ‌می‌کردم، اگر آن‌ها در سینما برای خودشان اسم و رسمی‌داشتند، خب من هم ناصرحجازی بودم.

 
حجازی همچنین افزوده: از کجا معلوم آن فیلم خوب از کار در‌‌می‌آمد. من باید به اعتبار خودم هم فکر ‌می‌کردم.‌‌100 میلیون تومان خواستم و فکر کنم 15‌سال پیش بود. دروازه‌بان اسبق تیم ملی البته پیش از این هم از کنار پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما قبل انقلاب اسلامی‌‌ به‌راحتی عبور کرده و حتی روزی که قرار شده در کنار سوپر‌استار فیلم‌ها‌ی فارسی نقش‌آفرینی کند، ناگهان قید رفتن جلوی دوربین را زده و به تهیه‌کنندگان بنام آن زمان ‌نه گفته است: پیش از انقلاب ‌، علی عباسی که در سینمای ایران شناخته شده بود، از من خواست در فیلمی‌که یک بازیگرسرشناس فیلم فارسی هم بازیگر آن بود، شرکت کنم. یک‌فیلم تهیه‌کننده‌اش امیرشروان بود وفیلم دیگری هم که فکر کنم اسمش پرنده آهنی بود‌. یک خانم کارگردان هم قرار بود فیلمی ‌رادرآلمان بسازد ومن درآن فیلم بازی کنم که درنهایت ساخت آن فیلم متوقف شد. حجازی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داده: اتفاقا خیلی هم جدی بودند اما خود من به‌عنوان یک ورزشکار زیاد جالب نمی‌دانستم که جلوی دوربین فیلم‌سازان بروم. آن‌ها ‌می‌خواستند از اسم ناصر حجازی بهره ببرند، نه قیافه و هنر بازیگری‌اش.


وی در گفت وگو با هفته نامه ورزشی «تماشاگر» اظهار داشته: دنبال مطرح شدن نبودم، یعنی مطرح بودم. آن زمان از همه هنر‌پیشه‌ها‌ و خواننده‌ها‌ مطرح‌تر بودم و همه مرا ‌می‌شناختند. فقط به پولش احتیاج داشتم. حجازی گرچه با ورود چهره‌ها‌ی ورزشی به حوزه سینما مخالف نیست اما معتقد است که آن‌ها نباید ارزان‌فروشی کنند: نمی‌گویم ورزشکاران در فیلم ها بازی نکنند اما ارزان‌فروشی نکنند. به هر قیمتی که نباید جلوی دوربین رفت.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو می‌گوید: الان خیلی‌ها هنرپیشه شده‌اند، خیلی‌ها‌ صبح که از خانه بیرون ‌می‌روند ماسک روی چهره ‌می‌زنند تا ظاهرشان با باطن‌شان متفاوت باشد‌. دیگر بازیگری سخت نیست، چون همه هنرپیشه‌اند. حجازی بازیکن علاقمند به دنیای بازیگری در ژانر معمایی و اکشن است «الان ‌دیگر سنم بالا رفته، البته نقش‌ها‌ی اکشن را دوست دارم، یا مثلاً بازی کردن در نقش یک‌کارآگاه!»

 

منبع: جهان نیوز 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما