اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جایزه گلدن گلوب مارلون براندو چوب حراج خورد.

 

حراجی هریتیج heritageبرای اولین‌بار برخی از دارایی‌های شخصی مارلون براندو، اسطوره بازیگری سینمای جهان را به حراج گذاشت که در این میان جایزه گلدن گلوب سال 1954 این بازیگر سرشناس برای بازی در فیلم در بارانداز On the Waterfront نیز دیده می‌شود.

جایزه گلدن گلوب مارلون براندو

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مارلون براندو به قیمت تخمینی + 10 هزار دلار به فروش برسد. این در حالی است که مارلون براندو برای این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را نیز گرفت که در این حراجی تندیس اسکار او دیده نمی‌شود.

 

 

دومین تندیس متعلق به مارلون براندو که به حراج گذاشته شده است، مربوط به سال 1955 است که وی به عنوان بازیگر سال سینما معرفی شد، اما به دلایلی نامعلوم براندو این تندیس را در خانه خود به سمت دیوار پرتاب کرد که موجب شکسته شدن قسمت بالایی این جایزه گلدن گلوب شد و سال‌ها بعد تعمیر شد، اما هنوز آثار صدمه بر روی آن مشخص است.  قیمت قبل حراج این جایزه + 6000 هزار دلار تخمین زده شده است. جوایز گلدن گلوب متعلق به مارلون براندو به یکی از دستیاران قدیمی وی هدیه داده شد که از تعداد بسیاری از لوازم شخصی براندو نگهداری می‌کند. گفتنی است چند سال پیش نیز اغلب وسایل براندو را یکی از وراث او به حراج گذاشت که یک دفترچه یادداشت در میان آن ها بیشتر از دیگر وسایل سر و صدا کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما