اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مرد راه آهن روایتی از جنگ جهانی دوم و زخم‌های به جای مانده از آن دوران

 

 

 

مرد راه آهن کالین فرث

کمپانی آرکر استریت پروداکشن این روزها در حال تهیه و ساخت جدیدترین فیلم خود یعنی مرد راه آهن The Railway Man به کارگردانی جاناتان تپلیتزکی است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلمنامه این پروژه را اندی پترسون، فرنک کاترل بویسی و اریک لوماکس نوشته‌اند.

در واقع این فیلم شرح حال واقعی از زندگی اریک لوماکس و کتاب پرفروش زندگینامه او است. داستانی واقعی از قربانی جنگ جهانی دوم که بعد از نجات از اسارت و سال‌ها بعد به دنبال شکنجه گر خود می‌گردد.


داستان زندگی اریک لوماکس افسر انگلیسی که طی جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی ها در سنگاپور دستگیر شد و به اردوگاه POW فرستاده می‌شود. جایی که او مجبور به کار بر روی راه آهن تایلند-برمه می‌شود. در طول اسارتش در اردوگاه بار ها او از سوی یکی از افسران ژاپنی مورد شکنجه قرار گرفت. حال سالها بعد از آن همه شکنجه و اسارت، لوماکس با زخم های طاقت فرسای روحی و روانی خود دست و پنجه نرم می‌کند. همسر او لوماکس را متقاعد می‌کند و به او می‌گوید که برای پایان رنج های خود باید شکنجه گر خود را پیدا کند و مقابل او قرار بگیرد. لوماکس توسط یکی از دوستان خود به صحنه شکنجه در اردوگاه می‌رود و موفق به یافتن افسر شکنجه گر خود می‌شود. افسر ژاپنی تاکاشی ناگاسی در کمپ زندان است و تلاش می‌کند تا از یک عمر تلخی و تنفر فرار کند.

در این فیلم نیکول کیدمن در نقش همسر لوماکس، کالین فرث در نقش اریک لوماکس، جرمی یِرِوین در نقش جوانی اریک لوماکس و هایروکی سانادا در نقش افسر ژاپنی ظاهر شده‌اند.


کمپانی تهیه کننده این فیلم تاریخ 31 دسامبر 2013 را برای اکران عمومی این فیلم در نظر گرفته است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: Payam Omrani

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما