اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تامین بودجه فیلم جدید مارتین اسکورسیزی در هاله‌ای از ابهام؛ اسکورسیزی به اپل مراجعه کرد

مارتین اسکورسیزی

 

در حالی که هزینه ساخت فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی با عنوان «قاتلان ماه کامل» از ۲۰۰ میلیون دلار بالاتر رفته است، حالا دیگر پارامونت ممکن است حاضر به ساخت آن نباشد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، پروژه 200 میلیون دلاری جدید مارتین اسکورسیزی شاید پارامونت را به پذیرفتن شریک یا کنار نهادن آن بکشاند. به گفته گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده است، هزینه ساخت «قاتلان ماه کامل» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو بالا رفته و این می‌تواند هر استودیویی را وادار به این کند که در برنامه‌هایش تجدید نظر کند؛ آن هم در موقعیتی که اصلاً روشن نیست وقتی آمریکایی‌ها از قرنطینه خارج شوند، چه رویکردی نسبت به سینماها داشته باشند. این بالا رفتن هزینه‌ها حالا اسکورسیزی را مجبور کرده با استودیوهای دیگری به جز پارامونت وارد مذاکره شود.



در گزارش جدیدی که منتشر شده، آمده است که اسکورسیزی برای تولید و پخش «قاتلان ماه کامل» با نتفلیکس و اپل در حال مذاکره است. البته از کامکست و مترو گلدوین مایر هم اسم برده شده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد زمان در حال تکرار است و ماجرای «ایرلندی» دارد دوباره تکرار می‌شود؛ فیلمی که پارامونت نتوانست هزینه‌های آن را بپذیرد و سرانجام توسط نتفلیکس ساخته شد.



در حالی که انتظار می‌رود این پروژه با بودجه بالای ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شود، پارامونت خواسته است حداقل همکار دیگری برای سرمایه‌گذاری در این پروژه پیدا کند.

گفته شده اسکورسیزی با یونیورسال هم مذاکره کرده است.



با توجه به اینکه «ایرلندی» در اسکار موفقیتی به دست نیاورد و «پارازیت» جوایز اصلی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، شاید نتفلیکس حاضر نباشد همان تصمیم را دوباره بگیرد اما نباید فراموش کرد که فیلم ۲۱۰ دقیقه‌ای ایرلندی به جلوه‌های ویژه و برنامه ویژه کامپیوتری برای جوان کردن چهره رابرت دنیرو نیاز داشت، اما فیلم جدید چنین مشکلاتی ندارد.



فیلم جدید اسکورسیزی درباره قبیله سرخ‌پوستی است که در دهه ۱۹۲۰ به خاطر پیدا شدن نفت در حوزه زندگی‌شان نابود می‌شود.

 



البته اپل‌تی‌وی پلاس هم خیلی بدش نمی‌آید تا یک نبرد جدید را در حوزه استریمینگ به راه بیندازد، آن هم در حالی که دیزنی‌پلاس بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای ۵ ماه تصویب کرده است. اپل این امکان را دارد که بتواند بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری برای فیلم تامین کند و این بار از نتفلیکس جلو بزند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما