اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کارگردان لالالند فیلم کوتاهی را با موبایل ساخت

سینمای عمودی دیمین شزل

 

دیمین شازل کارگردان فیلم سینمایی اسکاری «لالالند» به وسیله گوشی موبایل یک فیلم کوتاه کاملاً حرفه‌ای ساخته است.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ایندی وایر، دیمین شزل کارگردان تحسین شده فیلم‌هایی چون «ویپلش» و «لالا لند» یک فیلم کوتاه ۹ دقیقه‌ای منتشر کرده که به صورت عمودی کاملاً روی آی‌فون فیلمبرداری شده است.



در این فیلم کوتاه که «بدلکار» نام گرفته، تام مک‌کوماس نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند. مک‌کوماس یک بدل حرفه‌ای است که از پروژه‌هایش می‌توان از «شوالیه تاریک»، «شعف» و «سونیک خارپشت» نام برد. در این فیلم، طی یک صحنه بسیار عظیم در یک فیلم، زندگی او از جلوی چشمانش عبور می‌کند.



فیلم در حالی آغاز می‌شود که مک‌کوماس در حال ایفای نقش در یک فیلم اکشن است. مک کوماس در حال فرار از دست 2 نفر است که به او شلیک می‌کنند و از ساختمانی بلند می‌پرد. وقتی چتر نجات او باز نمی‌شود، چشمانش بسته می‌شوند و او درباره فیلم‌های مختلفی فکر می‌کند که تا به حال در آن‌ها بدلکاری انجام داده است.



این فیلم کوتاه کاملاً حرفه‌ای فیلمبرداری شده و هر صحنه بسیار جذاب به نظر می‌رسد، حتی با وجود اینکه فیلمبرداری آن به جای تجهیزات به شدت گران قیمت استودیوهای بزرگ هالیوودی، به طور کامل با یک آی‌فون ۱۱ پرو انجام شده است. البته این نخستین فیلمبرداری یک پروژه سینمایی با آی‌فون نیست و پیش از این استیون سودربرگ دو فیلم «دیوانه» و «پرنده بلند پرواز» را با آیفون فیلمبرداری کرده بود تا قدرت دوربین‌های تلفن‌های هوشمند را نشان بدهد.



با وجود اینکه شکی در ارزش‌های فیلمبرداری شزل در «بدلکار» وجود ندارد، عجیب است که او از فیلمبرداری عمودی استفاده کرده است. بعضی صحنه‌ها مانند صحنه‌ای که در آن یک کابوی دارد آماده بیرون کشیدن اسلحه‌اش می‌شود از این نوع فیلمبرداری بهره می‌برند، اما بعضی جاها به نظر می‌رسد فیلمبرداری سنتی افقی می‌توانست جذاب‌تر باشد.



شزل اخیراً نخستین تجربه تلویزیونی خود را با «ادی» نت‌فلیکس داشت که درامی موزیکال با نقش آفرینی آندره هالاند بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما