اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آکادمی هنر برلین میراث سینمایی برتولت برشت را نجات می‌دهد

 

آکادمی هنر برلین اعلام کرد که کارشناسان ویژه با بودجه‌ای حدود نیم میلیون یورو کار خود را برای حفظ و نجات فیلم‌های مربوط به برتولت برشت، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی، آغاز کرده‌اند.

 
آنیا ـ کریستین رِمِرت، مدیر این پروژه گفت فیلم‌های مربوط به برشت بسیار کهنه‌ هستند و در طول زمان از بین رفته‌اند. برخی از آن‌ها نیز خش دارند. به‌ گفته کریستین رمرت، در آرشیو برتولت برشت افزون بر نسخه‌های خطی و عکس‌ها، ۴۴ حلقه فیلم به‌طول ۷۰ هزار متر نیز وجود دارد، از جمله فیلم‌های بلند و تکه‌های کوتاه.

بخشی از این فیلم‌ها خصوصی و متعلق به سال‌های ۱۹۲۰ هستند و بخش دیگر، فیلم‌هایی هستند که از تمرینات و اجرای نمایشنامه‌های او از سال‌های ۱۹۳۰ تا سال‌های ۱۹۵۰ به جا مانده‌اند. تنها یک فیلم ۱۶ میلی‌متری هم از اجرای نمایش «گالیله» او در دوران تبعیدش باقی مانده است که در سال ۱۹۴۷ در بورلی هیلز با بازی چارلز لوتن، بازیگر نامدار آن زمان در نقش اصلی، به روی صحنه رفت.

در این پروژه کپی فیلم‌های آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شوند. سینماتک آلمان نیز در این زمینه با آکادمی هنر برلین همکاری می‌کند. برتولت برشت (۱۹۵۶ – ۱۸۹۸) یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان عرصه تئاتر در قرن بیستم بود و با ابداع سبک فاصله‌گذاری، تحول بزرگی در هنرهای نمایشی ایجاد کرد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما