اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پس از هشت سال بلا تار با یک مستند بازگشت

بلا تار مستند مردم گمشده



هشت سال از آخرین فیلمی که فیلمساز بزرگ مجارستان ساخته می‌گذرد و حال با یک مستند به سینما بازگشته است.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از فیلم استیج، فیلمساز شاخص سینمای مجارستان پس از هشت سال از آخرین فیلمش یعنی «اسب تورین» که منتقدان را به وجد آورده بود با مستندی به نام مردم گمشده Missing People بازگشه است. تازه ترین اثر تار در جشنواره "وست ووخن وینر" به نمایش در خواهد آمد.



یکی از مسئولین این جشنواره اعلام کرد فیلم تار تصاویری از افراد ناشناسی از جامعه در حال حرکت است که فقیر و ستم‌دیده هستند و آن تصاویر در مقابل وین باشکوه تضاد عجیبی را می‌سازد که به مقایسه درمی‌آید. فیلم تار در موزه کوارتیر وین از 12 تا 16 ژوئن به نمایش درمی‌آید.



فیلم‌های نخستین بلا تار به ژانری تعلق داشت که به آن مستند داستانی می‌گفتند. این سبک با فیلم «تعطیلات در انگلستان» در سال ۱۹۷۴ ساخته استفان داردی آغاز شد و تا اواسط دهه هشتاد ادامه یافت.

 

در توضیحی در مورد فیلم برای ارائه در موزه آمده است: «وین یکی از شهرهای دنیا با بالاترین کیفیت زندگی است و این دوباره در سال 2018 تایید شد؛ اما نمای زیبای شهر فقط در زرق و برق هابسبورگ، تنقلات و شکلات ساشر و اسب های سفید برفی لیپیزانر خلاصه نمی‌شود، این فقط نیمی از قصه است. ما بسیاری از ساکنان این شهر در این سطح زندگی نمی‌کنند و به دلیل فقراز نظرها پنهان مانده‌اند و با فقر و سلسله‌مراتب اجتماعی پایین‌دست به گریبان هستند. افراد گمشده‌ای که دوربین بلا تار آن‌ها را در نظرها می‌آورد و برجسته کردن آن‌ها کمی بی‌سابقه است. او با استفاده از چند شات نشان می‌دهد این مردم نامرئی در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که به صورت معمول هیچ دسترسی به آن وجود ندارد. فیلم دادخواست قدرتمندی برای بشریت است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما