اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آنتونیو باندراس و انتظار 40 ساله‌ای که به سر رسید

آنتونیو باندراس



آنتونیو باندراس ستاره فیلم دسپرادو انتظار خودش برای بردن جایزه کن را 40 ساله اعلام کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از آسوشیتد پرس، او که از 18 سالگی جلوی دوربین قرار گرفته است همواره آرزوی ربودن جایزه بازیگری مهمی را داشته است که با جایزه جشنواره کن 2019 همراه بود.



باندراس ۵۸ ساله در این مورد و در مصاحبه با آسوشیتدپرس در میامی می‌گوید: وقتی یک هنرمند جوایز را در سن پایین دریافت می‌کند ممکن است مرتکب اشتباه شود اما من مرتکب هیچ اشتباهی نشدم.


باندراس که اعتبار و شهرت سینمایی‌اش با فیلم‌هایی چون «دسپرادو» و «نقاب زورو» شکل گرفت، امسال با بازی در نقش «سالوادور مالو» در فیلم «درد و افتخار» جدیدترین فیلم درام پدرو آلمودوار جایزه بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد هفتاد و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن را دریافت کرد.


این هشتمین همکاری باندراس با آلمودوار بود. در فیلم جدید «درد و افتخار» او نقش «مالو» شخصیت یک فیلمساز مشهور را ایفا می‌کند که روایت زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش به تصویر کشیده می‌شود. باندراس در مورد کار با آلمودوار می‌گوید: «پدرو آلمودوار فردی بسیار خاص است و من او را کاملا درک می‌کنم. او به مرحله‌ای گام نهاد تا بخشی از شخصیت خود را که تا پیش از این آشکار نشده بود را نشان دهد. من در این فیلم نقش خود آلمودوار را بازی کردم و به همین دلیل او در این جایزه با من سهیم است. او خالق آثاری ماندگار چون "هزارتوی شور" "منو ببند" و "زنان در آستانه فروپاشی عصبی" است».



باندراس در انتها گفت: «من بسیار از آلمودوار سپاسگزارم و احترامی بسیار بسیار زیاد برای او قائلم و عاشق شخصیت او هستم. او که به من بسیار آموخت.»

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما