اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بير انجمن تصويرگران: قطعا امسال دوسالانه نداريم


علي هاشمي شهركي از برگزار نشدن دوسالانه پرهياهو و تقريبا فراموش شده تصويرگري كتاب كودك در سالجاري خبر داد. 

 
علي هاشمي شهركي(دبير انجمن تصويرگران كتاب كودك و نوجوان) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ضمن اعلام اين مطلب گفت: چند وقت پيش ما با آقاي غلامعلي طاهري(نماينده آقاي شالويي) يك‌سري مذاكرات اوليه داشتيم ولي بعداز آن جلسه اوليه؛ هيچ خبري نشد.


وي افزود: بايد بعداز اين جلسه، جلسات ديگري نيز برگزار مي‌شد يا در آينده برگزار بشود؛ تا برنامه‌هاي اين دوسالانه ريخته شود ولي تاكنون كه هيچ جلسه‌اي نداشتيم.
وي درمورد محتواي جلسه اوليه انجمن توضيح داد: در اين جلسه ما برنامه‌هاي اوليه دوسالانه را اعلام كرديم و قرار شد كه شورايي براي پيگيري كارهاي دوسالانه تشكيل شود ولي تاكنون كه اين شورا نيز تشكيل نشده باشد.


هاشمي شهركي خاطرنشان كرد: اگر همه چيز هم فراهم بود حداقل شش ماه وقت مي‌خواستيم تا دوسالانه را برگزار كنيم يعني حتي اگر از همين فردا كارها را شروع كنيم؛ عملا تا اسفند نمي‌توانيم دوسالانه را برپا داريم و اسفند نيز كه اصولا ماه خوبي براي برپايي يك دوسالانه نيست.


غلامعلي طاهري چندي پيش در مصاحبه‌اي گفته بود كه به منظور تحقق سياست تمركززدايي وزارت ارشاد قرار شده اين دوسالانه با حضور و مشاركت هرچه بيشتر هنرمندان كشور، در يكي از استان‌ها برگزار شود ولي گويا انجمن با اين نظر و ايده مخالف است و به نظر مي‌رسد كه اين اختلاف كماكان پابرجا خواهد ماند.


وي مورد برنامه‌هاي جاري انجمن تصويرگران كتاب كودك و نوجوان گفت: هم‌اكنون آثار اعضاي انجمن در جشنواره نيايش در شهر قم به مناسبت ماه مبارك رمضان و تا آخر اين ماه برپاست.
پس از هشت سال توقف در برگزاري دوسالانه تصويرگري كتاب كودك؛ هنوز برگزاري ششمين دوره اين دوسالانه باوجود اينكه طرح انتقال آن از معاونت امور هنري به معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد مطرح شد و البته منتفي هم شد، باز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و در این میان نه انجمن تصویرگران کتاب کودک به‌عنوان یک طرف ماجرا و نه مدیریت هنرهای تجسمی وزارت ارشاد ازسوی دیگر هیچکدام به روشنی پاسخ درستی درمورد این دوسالانه که حالا ديگر می‌توان آن را دوسالانه ناکام یا حتي هشت سالانه ناکام! ناميد، نمي‌دهند و هر دو طرف ماجرا سعی دارند طرف مقابل را مسئول این بی‌نظمی جلوه دهند.


غلامعلي طاهري(مشاور هنري دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد) از برگزاري ششمين دوسالانه تصويرگري ايران با همكاري انجمن تصويرگران خبر داده بود و اينكه قرار است پس از 8 سال برگزار شود.
طاهري گفته بود كه با دعوت از اعضاي انجمن تصويرگران كتاب كودك در موزه هنرهاي معاصر تهران، درباره برگزاري ششمين دوسالانه تصويرگري مذاكره كرديم كه درنهايت به نتايج خوبي رسيديم.


وي درباره محتواي اين مذاكرات توضيح داد: با توجه به سياست وزارت ارشاد در خصوص مشاركت هرچه بيشتر و حضور پر رنگ انجمن‌ها در برگزاري دوسالانه‌ها، قرار شد كه انجمن تصويرگران كتاب كودك مسئوليت برگزاري ششمين دوسالانه را بر عهده گيرد و مركز هنرهاي تجسمي هم نقش نظارتي و حمايتي خود را داشته باشد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما