اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجموعه‌ عكس‌هاي «ديوار» آلفرد يعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس به نمايش درآمد


منتخبي از عکس‌هاي مجموعه «ديوار» آلفرد يعقوب‌زاده سه‌شنبه ـ نهم شهريور ماه ـ بدون حضور عکاس در موزه فلسطين به نمايش درآمد.

 

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،در اين نمايشگاه 32 عكس با موضوع فلسطين از مجموعه عکس هاي «ديوار» يعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس در موزه هنرهاي معاصر فلسطين به نمايش درآمد.

 

اين عکس‌ها پيش از اين سال 87 در مجموعه کامل تري در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) به نمايش درآمده بود و بخشي از گنجينيه اين موزه محسوب مي‌شود.

 

آلفرد يعقوب‌زاده متولد 1337 است. او در سال 1357 در آغاز انقلاب اسلامي، تحصيل در رشته طراحي داخلي را رها کرد و وارد دنياي عکاسي شد. يعقوب‌زاده به مدت سه سال در گروه جنگ‌هاي نامنظم شهيد دکتر چمران حضور داشت و براي رسانه‌هاي داخلي و خارجي عکاسي کرد كه حاصل آن با عناوين «جنگ ايران و عراق» و

«چهره‌هاي جنگ» به چاپ رسيده است.

 

عکاسي جنگ ايران و عراق و همکاري با خبرگزاري آسوشيتدپرس و آژانس عکس سيگما از جمله فعاليت‌هاي اوليه اين هنرمند در عکاسي است.

 

عمده فعاليت‌هاي حرفه‌يي او به ثبت رويدادهاي گروگانگيري در جنگ لبنان اختصاص دارد.

 

يعقوب‌زاده از بحران هاي داخلي سومالي، افغانستان ، ازبکستان ،تاجيکستان، کوبا ، هند ، ترکيه، روسيه ، عراق ، چين ، چچن، سري لانکا،آمريکا و… لحظات تاريخي را ثبت کرده است.

 

مجموعه «صلح تحميلي» نيز حاصل سيزده سال همراهي او با مبارزان فلسطيني است. يعقوب زاده از بحران‌هاي داخلي سومالي، افغانستان، ازبکستان، تاجيکستان، کوبا، هند، ترکيه، روسيه، عراق، چين، چچن، سري‌لانکا، امريکا و... نيز عكاسي كرده و اين لحظات تاريخي را ثبت کرده است.

 

او پيش از اين در مقابل‌ تهاجم‌ صهيونيست‌ها به‌ زندان‌ اريحا، توسط مردان‌ مسلح‌ در منطقه‌ خان‌ يونس‌ شهر غزه در فلسطين‌ همراه دو خبرنگار خارجي ديگر‌ به ‌گروگان گرفته شد‌ که پس از مدت کوتاهي آزاد شد.

 

اين هنرمند عكاس در عين حال تجربه‌هاي ارزشمندي در زمينه آيين‌ها و مراسم مذهبي و سنت‌ها در بيش از 24کشور دارد. وي اين مجموعه را در کتابي با عنوان «مسيحيت در جهان» منتشر کرده و نمايشگاه اين عکس‌ها را در ميلان، بوداپست، پاپونيان و چند شهر اروپايي بر پاکرده است.

 

علاقه‌مندان مي‌توانند جهت بازديد از نمايشگاه «ديوار» از دهم شهريور همه روزه به جز روزهاي تعطيل، از ساعت 10 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به موزه هنرهاي معاصر فلسطين واقع در ميدان فلسطين، خيابان طالقاني، خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره 74 مراجعه كنند.

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما