اختصاصی

  • خبر شگفت انگیز برای سینمای ایران، پیمان معادی داور جشنواره ساندنس شد

    پیمان معادی سینماگر ایرانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس آمریکا انتخاب شد. به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم ساندنس، پیمان معادی بازیگر، نویسنده و کارگردانی ایرانی به همراه چلسی بارنارد، ماریل هلر، اندرو هی و داوران بخش فیلم‌های مسابقه فیلم‌های بلند آمریکایی جشنواره فیلم ساندنس هستند....
  • جریانی نو در گالری‌داری هنر اصفهان؛ گفت‌وگو با ژیلا منانی

    «ژیلا منانی متولد اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی از دانشگاه اصفهان است. وی به منظور ادامه تحصیل، اقامتی نه ساله در ایتالیا داشته که این اقامت منجر به علاقه‌مندی بیشتر او به هنرهای زیبا شده و نتیجه آن گذراندن دوره‌های آزاد در رشته نقاشی در شهر جِنوای ایتالیا بوده است. وی همچنین چند سال به عنو...

فرانسیس فورد کاپولا در مورد حمایت از فیلمسازان جوان سخن می‌گوید

فرانسیس فورد کاپولا



فرانسیس فورد کاپولا فیلمساز معروف و پر سابقه آمریکایی از هفته پیش به سایت اینترنتی کمپانی نیمه تعطیل فیلمسازی اش یعنی «زوتروپ» یک آیکون جدید را اضافه کرد و آن بخش فیلم های کوتاه است.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از نیویورک دیلی نیوز، استفاده کنندگان از این آیتم موظف هستند در قبال ارسال فیلم کوتاه ساخته شده توسط خود به این سایت و امکان دیده شدن آن توسط جهانیان پیرامون پنج فیلم کوتاه دیگر ذخیره سازی شده در این بخش اظهارنظر فنی و ارائه طریق کنند. کاپولا خالق تریلوژی تحسین شده «پدرخوانده» از این طریق می خواهد فیلمسازان جوان را به تعامل و همکاری هر چه بیشتر به قصد رسیدن به نقطه کمال در حرفه خود وا دارد و از هر کدام از آنها وسیله ای برای پیشرفت سایرین بسازد و هرکس تجربیات سناریونویسی و کارگردانی اش در این عرصه را به رایگان در اختیار دیگران بگذارد.


کاپولا در توصیف این نیاز و ترسیم وضعیت قبلی خودش و شرایط امروز می گوید: وقتی کودکی بیش نبودم، به درب های قفل شده یک استودیوی سینمایی که مقابل مدرسه ما قرار داشت، چشم می دوختم و همیشه از خودم می پرسیدم آیا اجازه ورود مرا به آنجا می دهند یا خیر. دلم می خواست وارد شوم تا ببینم آنجا چه می گذرد و افسانه های سینمایی چیست و از کجا نشأت می گیرد و به واقع می خواستم لمس دقیق تر و صحیح تری از اوضاع فیلم و سینما داشته باشم. بر این اساس حس می کنم که نیاز و حس جوانان امروزی به اینگونه مسایل چیست و آنها هم طبعاً همان نگاه ۶۰ سال پیش مرا دارند و می خواهند این جهان را هر چه بیشتر لمس و کشف کنند و این به هیچ روی یک خواسته بیجا و اضافی نیست.

کاپولا می افزاید: استودیویی که شرحش را در دوران کودکی ام آوردم، در نهایت و پس از مشهور و پولدار شدنم توسط من خریداری شد و من پس از تملک آنجا به مدرسه سابقم که هنوز در همان نقطه قرار داشت رفتم و محصلان آنجا را و کسانی را که در سال های بعدی جای مرا روی صندلی های مدرسه و در میان محصلان گرفته بودند، همراه با خودم به آن استودیو بردم و قفل ها و درب ها را باز کردم و اجازه دادم که به راحتی در آنجا رفت و آمد و محیط را حس کنند و آنچه برای من آرزو و رویا شده بود، برای آنها هدفی قابل دستیابی باشد و در استودیو چرخ بزنند و هر چه را که می خواهند، ببینند و آنچه را که برایشان مهم و جذاب است به عینه تجربه کنند و از دنیای فیلم و سینما کاملاً سر در بیاورند.

کاپولا همچنین می گوید: کار فعلی من در ارتباط با جوان ترها روی سایت زوتروپ و قصه ها و سناریوهایی که نوشته و ارسال کرده اند، نیز چیزی از همین قبیل است. من باید کاری کنم که جوانان طالب مشارکت در سینما و ساخت فیلم های جدید به خواسته خود بر سند و دست هایشان بسته نباشد و لااقل بتوانند ایده ها و هنرهای خود را به اطلاع سایرین برسانند و همفکری و تبادل آرا کنند زیرا بدون این خصلت ها و امور پایه ای، سینما اصولاً پیشرفت نمی کند.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل رویکرد