اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رقابت ۱۴۵ مستند بلند در «اسکار»/ سینمای ایران نماینده‌ای ندارد

 

 

آکادمی اسکار اسامی فیلم‌های پذیرفته شده برای رقابت در بخش بهترین مستند بلند را اعلام کرد.

 

به گزارش آکادمی هنر به نقل از ورایتی، اعضای مسئول انتخاب بخش مستند آکادمی با اعلام پذیرش ۱۴۵ مستند بلند ارایه شده به این بخش، اعلام کردند از این میان ۱۵ فیلم را در ماه دسامبر انتخاب و معرفی می‌کنند.

 

در مرحله بعد پنج نامزد نهایی بخش اسکار مستند بلند، از میان فهرست ۱۵ نفره انتخاب می‌شوند. این نامزدها ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۵ بهمن)، همراه با نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار معرفی خواهند شد.

 

در حالی این فهرست اعلام شده که فیلم «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی با وجود همه موفقیت‌های جهانی خود در آن جایی ندارد. «سونیتا» ساخته رخساره قائم مقامی نیز که در جشنواره‌های مختلف جهانی حضور داشت، در این فهرست جایی نیافته است.

 

در فهرست ۱۴۵ فیلم پذیرفته شده می‌توان به فیلم‌ «پیش از توفان» با حضور لئوناردو دی کاپریو، فیلم آوا دوورنی با عنوان «سیزدهمین»، «سفر زمان: تجربه آیمکس» ساخته ترنس مالیک با حضور برد پیت، «چراغ‌های روشن» با حضور کری فیشر و دبی رینولدز، «ساخته سیدنی لومت» مستندی درباره زندگی حرفه‌ای کارگردان مشهور، «واینر» درباره تلاش ناموفق برای شهرداری نیویورک به کارگردانی الیزه اشتاینبرگ و جاش کریگمان، «من کاکاسیاه تو نیستم» ساخته رائول پک برنده جایزه از جشنواره فیلم تورنتو اشاره کرد. «بچه‌های بد»، «همین حالا اینجا باش»، «آماندا ناکس»، «تقریبا مقدس  و «یک سیاره زیبا» دیگر فیلم‌هایی هستند که در این فهرست جای دارند. 

 

سال پیش «ایمی» ساخته آصف کاپادیا درباره زندگی خواننده بریتانیایی جایزه اسکار بهترین مستند بلند را از آن خود کرد. مراسم هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در دالبی تیه‌تر در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما