اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
محمدرضا عموزاد، هنرمند خوشنویس و مجسمه‌ساز، چشم‌اندازی فرامرکزی به هنرمندان تجسمی ایران
  محمدرضا عموزاد متولد ۱۳۵۳ در «بهشهر»، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۷ با فراگیری خوشنویسی آغاز کرد. اندکی بعد به همراه تعدادی از دوستانش به کسب تجربه در زمینۀ طراحی گرافیک و تبلیغات دست زد. او از سال ۱۳۷۸ به نقاشی‌خط روی آورد تا فضاهای تازه‌تری نسبت به خوشنویسی سنتی تجربه کند. عموزاد علاوه بر نستعلیق، شیوۀ نوشتن کوفی قرن‌های اولیه را نیز آموخت و تلاش کرد تا در ترکیب‌بندی فضاهای خوشنویسی از آن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.75 (2 رای)
محمدحسین مهدویان مرد بازنده‌ی سینمای اخیر، نگاهی به مرد بازنده
  مرد‌بازنده قصه‌ی سرهنگی به اسم احمد خسروی با بازی (جوادعزتی) است. در فیلم مرد بازنده به ظاهر سرهنگ افسرده‌ی قصه وارد یک ماجرای قتل می‌شود ودرلایه‌های پنهان آن ما شاهد تفاوت احمد خسرویِ پدر، زندگی شخصی‌اش، شخصیت خود او و احمد خسروی سرهنگ هستیم. فیلم مرد بازنده یک فیلم بی‌هویت و بدون داستانی باور پذیر است. هیچ چیز سرجای خودش نیست. انگار زخم کاری را به چندین سال بعد برگردانیم و همان شخصیت روان پ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.50 (3 رای)
موقعیت مهدی؛ منبعی معتبر برای سال‌های آینده سینمای دفاع مقدس
  موقعیت مهدی فیلمی است درباره‌ی زندگی برادران باکری و سال‌های دفاع مقدس. نزدیک‌ترین فیلم به اولین بازی هادی حجازی‌فر. ساختن فیلمی آن هم درباره فرماندهان جنگ، مضمون دفاع مقدس و جنگ اولین گزینه‌ی سینماگران ایرانی برای محبوبیت و بالا آمدن بوده است و به نوعی یک کلیشه‌ی تمام عیار به شمار می‌رود، اما «موقعیت مهدی» کلیشه‌ای درنیامده است و این قدرت و تسلط هادی حجازی‌‌فر را درمقام کارگردان و نویسنده نش
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
بدون قرار قبلی؛ فیلمی بدون هویت ولی منسجم
    فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعبی زندگی دختری به اسم یاسمین را روایت می‌کند که پزشک است و همراه مادرش سال‌ها در آلمان زندگی کرده است. حال پدر او فوت  و وصیت می‌کند که در مراسم خاکسپاری، یاسمین با بازی (پگاه آهنگرانی) حتما حضور داشته باشد. او همراه پسر مریض خود به ایران سفر می‌کند و ناخواسته وارد ماجراهای مختلف و تاثیرگذار در زندگی خود می‌شود. ادامه مطلب: بدون قرار قبلی؛ فیلمی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
شب طلایی؛ شب از کدام طلا طلایی می‌شود؟ مادر یا شمش‌ها؟
  «شب طلایی» اولین ساخته‌ی یوسف حاتمی کیا و به تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیاست. پیداست که پسر راه پدر را پیش نگرفته وسراغ فیلم‌هایی با مضمون جبهه و سال‌های دفاع مقدس نرفته است. شب طلایی با داستانی کلیشه وتکراری، مادری پیر که هرکدام از فرزندان خود سعی دارند با درگیری‌هایشان تولد اورا جشن بگیرند و اورا برای کوبیدن خانه‌ی پر خاطره‌اش آماده کنند شروع می‌شود، اما یوسف حاتمی کیا در مقام کارگردان با ن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
شادوران، فیلمی که یک مرگ را شیرین تعریف می‌کند
شادروان روایتگر خانواده‌ای حاشیه نشین است که با فروش سبزی زندگی خود را می گذرانند و حالا با فوت ناگهانی پدر خانواده مشکلات و دردسرهایی برای آن ها به وجود می‌آید. در این حال زندگی شخصی هرکدام از اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ادامه مطلب: شادوران، فیلمی که یک مرگ را شیرین تعریف می‌کند اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.88 (4 رای)
نقد فیلم برف آخر از آثار چهلمین جشنواره‌ی فیلم فجر، برف نو سلام
  شاید باورش مشکل باشد که گرگ و گاو؛ میانجی تثبیت عشق باشند و همبسترِ روزگار نامتعادل. «برف آخر» امیرحسین عسگری در بستر ملودرامی ناتورالیستی با کشف معنای فضا و با دقت در کاشت و برداشت جزئیات روایی، چنین اتفاقی خوش را رقم می‌زند. یکی از آثار قابل تأمل چهلمین جشنواره‌ی فیلم فجر، بوم‌زیستِ رویایی است که از خلاء آغاز شده و به کشف آتشِ عشق منتهی می‌شود. در این درام رفتارشناختی که مبتنی بر خوانش برید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
بررسی فیلم خائن‌کشی ساخته‌ مسعود کیمیایی، من به کجا رسیده‌ام جان دقایقم بگو
  کارگردان بدیع و جوان دهه چهل ایران که با فیلم «قیصر» لقب قطب هنری و تجاری سینمای ایران را مال خود می‌کند؛ این روزها در دهه هشتاد عمر خود همچنان در اتمسفر سینمای ایران نفس می‌کشد، که جای بسی خرسندی است. خالق گوزن‌ها، دندان مار، سفر سنگ و اعتراض، در کوچه چراغ برق ( چراغ گاز)، همان‌جایی که سینماتوگراف را در قهوه‌خانه زرگر باشی نهادند، زاده شد و مردم شناسی را در کوچه‌های آصف‌الدوله و عین الدوله و